Bij Orogem bieden wij onze klanten het recht om hun aankoop te retourneren, gedaan op www.juwelenorogem.be.
Als gevolg hiervan bieden wij onze klanten de mogelijkheid om hun juweel binnen 30 dagen na ontvangst van de aankoop terug te sturen. Als u niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u deze retourneren en krijgt u het aankoopbedrag teruggestort.

RETOURENBELEID

Hoe start ik het retourproces?

Als u uw product wilt retourneren, volg dan de volgende instructies:

  • E-mail ons op yannick@juwelenorogem.be (onderwerp regel: RMA) om een retourautorisatienummer aan te vragen binnen veertien (14) dagen na de leveringsdatum.
  • Geef aan welk product u wilt retourneren en de reden voor deze retourzending. Wij geven om uw feedback!
  • Na ontvangst van het RMA-autorisatienummer heeft u veertien (14) dagen de tijd om het product terug te sturen naar de verkoper (Orogem Jewelers).

Welke juwelen kunnen geretourneerd worden?

  • Alle standaard juwelen die beschikbaar zijn op www.juwelenorogem.be.
  • Geen op maat gemaakte juwelen of gepersonaliseerd, zoals gegraveerde juwelen. Alle artikelen die niet rechtstreeks kunnen worden aangekocht op www.juwelenorogem.be worden beschouwd als artikelen met een gepersonaliseerd karakter.
  • Alleen normaal geprijsde juwelen kunnen geretourneerd worden, helaas kunnen juwelen met korting of in promotie niet geretourneerd worden.
  • Oorbellen kunnen om hygiënische redenen enkel geruild of geretourneerd worden wanneer ze niet verwijderd zijn uit het plastic zakje en waarbij het veiligheidslabel (verzegeling) niet verwijderd, beschadigd of doorgeknipt is.

Wanneer uw juweel te retourneren?

  • Nadat de klant de vertegenwoordiger van Orogem Jewelers meedeelt dat hij zijn verzakingsrecht wil uitoefenen, moet het product op het hoofdkantoor van The shamrock-Orogem Jewelers bv, Vestingstraat 38, in 2018 Antwerpen, België, aankomen binnen veertien (14) dagen na de laatste dag van het verzakingsrecht van 30 dagen is bereikt.

Hoe het aangekochte juweel terug te zenden?

  • Orogem Jewelers is nooit aansprakelijk voor enige schade -diefstal of verlies daaronder begrepen- die bij terugzending aan de verpakking of het aangekochte product ontstaat. Voor uw retourzending stellen wij voor gebruik te maken van een traceerbare verzenddienst zoals DHL of Fedex of een verzendverzekering af te sluiten.
  • De klant moet het aangekochte product waarop hij/zij het verzakingsrecht laat gelden, verzenden naar de maatschappelijke zetel van The shamrock-Orogem Jewelers bv, gevestigd te 2018 Antwerpen, België, Vestingstraat 38.
  • Orogem Jewelers kan de retour van het item weigeren indien het item na het verlopen van de 30 dagen na aankoop wordt geretourneerd.

Wat moet u weten voordat u het juweel terugstuurt?

Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet het artikel ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat bevinden als waarin u het hebt ontvangen, met de verzegeling bevestigd en intact. Het moet ook in de originele verpakking zitten. Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of een bewijs van aankoop nodig.

Nadat we het juweel in onze boetiek in Antwerpen hebben ontvangen, zal het juweel aan een kwaliteitscontrole worden onderworpen. In het onwaarschijnlijke geval dat een juweel in een ongeschikte staat naar ons wordt teruggestuurd, kan een schadevergoeding worden gevraagd. Indien het ontbreken van de originele verpakking, documenten, certificaten of beschadiging van het juweel leidt tot een waardevermindering van het juweel, kan Orogem Jewelers een schadevergoeding eisen die gelijk is aan deze waardevermindering.

Internationale retourzendingen

Zorg ervoor dat u in het veld “reden voor uitvoer” op uw postlabel vermeldt dat u het artikel terugstuurt naar de verkoper. U moet ook vermelden dat het artikel geen winkelwaarde heeft, aangezien wij geen douanekosten kunnen aanvaarden voor het ontvangen van uw retourzending. Wij raden u ten zeerste aan voor de retourzending gebruik te maken van een getraceerde en verzonden dienst, aangezien wij geen artikelen kunnen terugbetalen/ruilen die ons niet veilig bereiken. Alle verzendkosten zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Wij vergoeden GEEN internationale douanebelastingen en verkoopkosten.

Kosten als gevolg van een niet correcte naleving van de douane procedures ivm de herinvoer (van buiten de Europese Unie) van het aangekochte juweel zijn steeds voor de klant. Het spreekt vanzelf dat eventueel aangerekende import of andere taxen als gevolg van deze herinvoer steeds op de klant zal verhalen.

Is retourneren gratis?

U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikelen.
Voor uw retourzending stellen wij voor gebruik te maken van een traceerbare verzenddienst zoals DHL of Fedex of een verzendverzekering af te sluiten. Wij garanderen niet dat wij uw geretourneerde artikelen zullen ontvangen.

REDITEITSBELEID

Als uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte brengen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn restitutie ontvang? (indien van toepassing)

Als uw terugbetaling wordt goedgekeurd, wordt deze verwerkt en binnen 7-10 werkdagen automatisch overgemaakt op uw creditcard of uw oorspronkelijke betaalwijze.

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling wordt toegekend: een artikel dat niet in zijn oorspronkelijke staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist (zoals het certificaat van de diamant) om redenen die niet aan onze fout te wijten zijn.

Verlate of ontbrekende terugbetalingen

Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst nogmaals uw bankrekening.
Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw restitutie officieel is overgemaakt.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er gaat vaak enige tijd overheen voordat een terugbetaling wordt overgemaakt.
Als u dit allemaal hebt gedaan en uw terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via yannick@juwelenorogem.be

Ik heb het verkeerde verzendadres opgegeven, wat kan ik doen?

Het is zeer belangrijk dat u het juiste verzendadres invoert wanneer u uw bestelling plaatst. Als u een verkeerd verzendadres invoert, neem dan onmiddellijk contact met ons op via yannick@juwelenorogem.be.

U heeft 10 tot 12 uur de tijd om een verzoek in te dienen voor het omleiden van het pakket vanaf het moment dat u de aankoop doet; wij kunnen echter niet garanderen dat de wijziging uitvoerbaar is, aangezien dit afhangt van waar het pakket zich in het verzendproces bevindt. We kunnen bestellingen niet omleiden als ze eenmaal zijn verzonden, dus geef a.u.b. een adres op waar u beschikbaar bent om uw bestelling in ontvangst te nemen. 

Als we de wijziging niet kunnen doorvoeren, bent u verantwoordelijk voor het ontvangen van het pakket op het adres dat u oorspronkelijk hebt opgegeven. Orogem Jewelers is niet verantwoordelijk voor goederen die verloren zijn gegaan als gevolg van onjuiste verzendgegevens.

Wat als mijn pakket is teruggestuurd naar de afzender?

Als uw pakket om wat voor reden dan ook aan ons wordt geretourneerd, sturen we het opnieuw naar u op. Het opnieuw verzenden kan echter extra kosten met zich meebrengen, afhankelijk van de reden waarom het pakket aan ons is geretourneerd.

Wat als ik een defect sieraad ontvang?

Indien u een defect of beschadigd artikel heeft ontvangen, bieden wij u bij voorbaat onze excuses aan en zullen wij dit artikel zo spoedig mogelijk vervangen. Elke aankoop heeft een garantie van één jaar.

Als u een artikel wilt ruilen, stuurt u ons binnen 14 dagen na aankoop een e-mail op yannick@juwelenorogem.be met een foto van het defecte artikel. Ons supportteam zal u dan zo snel mogelijk verder helpen.